Ak sa chystáte kupovať MGF, alebo ak Vás toto auto zaujíma, môžete s nami spoznávať jeho tajomstvá.
MGF a jeho nasledovník MGTF ( správne sa píše kurzívou“F „, alebo „TF“) boli vyrábané od roku 1995 do roku 2005. Medzičasom teraz ceny za tieto pekné športiaky s motorom v strede klesli na dno a je na čase zabezpečiť si nejaký dobrý kus. Nasledujúce rady pomôžu rozoznať autá, ktoré mali dočinenia s necitlivými majiteľmi so zanedbanou údržbou od tých, ktorých kúpu možno odporúčať.
Modely z ktorých si môžete vybrať:
• MGF alebo MGTF (Roadster)
• MGF s pružením Hydragas, alebo od r. 2002 ako MGTF s konvenčným perovaním
• Pravo-, alebo ľavostranné riadenie
• 4- valcový motor s 88 až 100kW alebo 118kW
1,6i, 1,8i (MPI) Multipoint Injection alebo VVC (Variable Valve Control)
• 5 stupňová alebo automatická prevodovka Steptronic, resp. Stepspeed, zadný pohon s motorom v strede
• s jedným, alebo s dvomi airbagmi
• s ABS, alebo bez ABS
• so servoriadením alebo v prípade pravostranného riadenia aj bez serva
• s klimatizáciou, alebo bez klimatizácie
• s elektricky, alebo mechanicky nastaviteľnými spätnými zrkadlami
Celkove bolo od konca r. 1995 do marca 2005 vyrobených asi 77.300 MGF a 45.000 MGTF. Z toho bolo od r. 1996 asi 15 – 20% predaných v Nemecku. Výber by teda mal byť dostatočne široký.
• MGF 1,8i 1796ccm, 88kW, 120PS, r.v. 1996-2002
• MGF 1,8 VVC 1796ccm, 107kW, 145PS, r.v. 1996-2002
• MGF 1,8i Brooklands 1796ccm, 88kW, 120PS, r.v. 1998-1999
• MGF 1,8i 75 Limited Edition 1796ccm, 88kW, 120PS, r.v. 1999
• MGF Trophy 160SE 1796ccm, 118kW, 160PS, r.v. 2001-2002
• MGTF 115 1.6 1588ccm, 85kW, 116PS, r.v. 2002 -2004
• MGTF 135 1.8i 1796ccm, 100kW, 136PS, r.v. 2002 -2005
• MGTF 120 1.8i Stepspeed 1796ccm, 88kW, 120PS, r.v. 2002 -2005
• MGTF 160 VVC 1796ccm, 118kW, 160PS, r.v. 2002 -2005
Základné informácie (na vyjasnenie nesprávnych očakávaní)
MGF je typické anglické malé športové auto, teda žiaden plnohodnotný športiak. Je to auto na bežné používanie, ktoré je vybavené relatívne modernou technikou. Sieť opravovní nikdy nebola najhustejšia a po ukončení výroby v r. 2005 už počet servisov neporastie.
My sa im venujeme – lebo tie autá milujeme.