V tejto časti seriálu venovanému nákupu kabrioletu MGF sa budeme venovať podvozku, karosérii a interiéru.
Konštrukcia pozostáva z bezpečnej škrupiny, ktorá bola optimalizovaná v crashtestoch.
Predná a zadná časť podvozku je namontovaná na pomocnom ráme, ktorý bol prakticky bez zmeny prevzatý z MG Metro. Dvere a kapoty MGF sú z galvanicky pozinkovaného plechu. Môžu byť zdrojom problémov len v autách, ktoré boli poškodené haváriou. Typická, aj keď nie často sa vyskytujúca, je korózia v oblasti prahu. Na začiatku a konci je prah prekrytý blatníkom. Na týchto miestach sa zvykne uchytiť hrdza zvnútra, ak je miesto odtoku vody pokrivené alebo upchaté v dôsledku nesprávneho dvíhania vozidla. Ďalšie miesta možného výskytu korózie sú: vnútorný blatník za obložením skrinky kolesa a predná a zadná konštrukcia zavesenia kolies. Zospodu viditeľné čierne oceľové rámy sú z hrubého plechu.
Rovnako si treba dať pozor na poškodenia z nehôd. Treba venovať pozornosť zadným zvarovaným blatníkom. Ak tu nájdeme zvárané body alebo pozoruhodne veľa tmelu, musíme zvýšiť ostražitosť. To isté platí pre predné blatníky v oblasti svetiel. Taktiež treba podrobiť kritickej obhliadke podlahu. Rozvod chladiacej kvapaliny bol náchylný na koróziu predovšetkým u prvých modelov MGF. O nepoškodenom stave kostry podvozku nám podá najpresnejšie informácie premeranie osí. Predný tlmič je upevnený na nosnom plechu, ktorý je priskrutkovaný na hliníkový vylisovaný profil na podvozku. Ak je ohnutý alebo dokonca ak je skrinka rezervy polepená, treba zvýšiť ostražitosť.
V MGF/TF sú použité plasty na mnohých miestach, a treba povedať, že snáď neexistuje MGF, ktoré by nemalo prasknutý kryt prístrojovej dosky. Tak isto sa po čase odliepa plast nad stredovým výduchom kúrenia. Avšak plasty sú v MGF kvalitnejšie a príjemnejšie na dotyk než vo väčšine dnešných vozidiel strednej triedy.